søndag 25. januar 2009

Verdens rikeste folkeferd

Det er gammalt nytt at Norge er verdens beste land å bo i. Men det kom nylig fram at av Norges kommuner er Hemsedal den desidert rikeste. Over halvparten av innbyggerne er millionærer.

Hva vil vi hemsedøler at verdens rikeste folkeferd skal være kjent for; Afterski, gniene millionærer og folkeaksjon mot asylmottak? Eller natur, giverrekord på TV-aksjonen og inkludering av asylsøkere?

Det er grunn til å tro at vi har ressursene som skal til...



En ny Hemsedøl kom til Bolivia denne uka! Kusine Kristin skal jobbe med gatebarn i Cochabamba i 7 måneder.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære Vegard.Du er ein vettug kar!!Du har både varme og styrke og klokskap.Minner litt om han Barack..Men,her kjem eit seriøst spørsmål;har du nerver te å gifte deg med vår yngste datter??me er som kjent fortsatt tilhenger av tvangsekteskap,når det er prat om ein SÅ likandes kar..Klem frå både Kjellaug og Alf Erik

Anonym sa...

Hei igjen! Kjekt å sjå at Kristin og er komen vel fram. Eg er stolt av å være tante til dikkon to, som har slik hjartevarme for våre søsken, "morgendagens søsken". Lukke til vidare begge to! Takk for mail Vegard! Skal helse herifrå! Klem frå tante.

Vegard sa...

-haha, takk takk! Jeg er også tilhenger av tvangsekteskap når det er snakk om et så grepa kjæringemne!

-tusen takk tantannelin! Jeg er kjempestolt av den tøffe tanta mi, og gleder meg utrulig masse til å se veslemari!

Anonym sa...

E E MEEEE!!

ko me 7/7? no te sumar'n?

Eirik A jobber sa...

Hei Vegard.
Må si det, du skriver sykt bra!! Alt jeg har lest er knall, og jobben du og Guro gjør er bra ass! Men du, når jeg ser hvordan slektskapet ditt skriver på dialekt, må jeg nesten komme med en oppfordring.. Kan du være såååå snill, å snakke dialekt når vi kommer tilbake på Hald? Pretty please *se søtt på*

Anonym sa...

Jeg stiller som gjest:P

Ida sa...

Eg stille som forlover, Birgit! Oj, dette blir jillt :)

Anonym sa...

Til min kjære Super Vegard:)
Tusen tusen TAKK for verdens beste "Blå God Bedring Bok":)
Så utrolig koselig å få post og kjempekoselig hilsen:)
Boka er fantastisk:)
DU ER KUL!!!!!
DIGGER DEG:)
Håper alt står bra til med deg:)
Klem fra "super" Kjersti:P

Anonym sa...

hahah..

Lykke til viar og lykke te te Kristin me! Dikkon æra rå!

Anonym sa...

hopp og sprett. ja e vel godt me litt kjentfolk nedi bushen der. stå på.