søndag 22. mars 2009

Førtibarnsfar

På torsdag var det boliviansk farsdag. Noe som er litt av en fest. Alle fedre blir invitert til skolen, og rektor holder tale om hvor viktig far er i alle familier. Det er ikke veldig stas for de som ikke har noen far. Noe som gjaldt førti Alalay – barn på den ene skolen. Jeg blei spurt om å være pappa.

Flere hundre barn stilte opp på skoleplassen, og foran dem stod stoler til alle fedrene, skikkelige hedersplasser. Det var ikke vanskelig å oppdage en platinablond hottentott i rekken med arbeidskarer fra den bolivianske bygda.

Mørkebrunt, rynkete fjes – svart, kort hår - rutete skjorte - vest * 15
Solbrent babyansikt - fregner - langt, kritthvitt hår - hettegenser *1
Mørkebrunt, rynkete fjes – svart, kort hår - rutete skjorte - vest * 25

Da diverse samfunnstopper kom for å gratulere og hive ris over oss, så de rart på den lyse hottentotten. Jeg smilte og sa jeg var førtibarnsfar i relativt ung alder.
.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Herlig vegard, herlig!!

Hanna sa...

gratulera me farsdagen då Vegard ;)
dei beste ynskjer for deg og dine !

Ingrid sa...

vegard, du vegard! Du er en konge fyr! Så utrolig kjekt å lese!

Hanne sa...

Okei Vegard, nå skal det sies at jeg er utrolig følsom idag, men jeg grein!!
Du er god:)

Anonym sa...

For en aere!
Ville det vaere ubehagelig for deg om jeg kalte meg mor? :)

Vegard sa...

Ingrider og hanner: tænk ju ål verry møtsj. Tror det går noen år før jeg blir gratulert med farsdagen igjen!

Klart du kan kalle deg mamma guro! Vi har jo vært så mye sammen de siste månedene at det nesten kan kalles et ekteskap. Et fint ekteskap!

Anonym sa...

hopp og sprett. Ja det får ein si. kan vel ikkje verre heilt lett og verre far til så mange.Men det får du nok til.Du får stå på.Prater me giftermål?hadde vert morro det.