mandag 16. februar 2009

Vil du gi flere barn glimt i øyet?

Tenk om alle som leser bloggen min hadde blitt faste givere til Strømmestiftelsen. 100 kroner i måneden.

Vi kunne gitt flere hundre barn et glimt i øyet og en framtid å glede seg til. Barn som nå bor på gata i La Paz… i Mathare- slummen i Nairobi…

Strømmestiftelsen jobber med utdanning og mikrofinans i 18 land i Sør.

100 kroner. Det har vi råd til, selv om vi er studenter eller støtter noe anna fra før.

Jasså, tar du utfordringen? Gå inn på: www.fattigdomsbekjemper.no
Skriv i så fall en kommentar på bloggen! Jeg hadde blitt overhappy om du hadde hengt deg på!

Her ser du fem unge øyne som har sett på meg i Sudan og Bolivia. De kan nå se mot en trygg framtid på grunn av Strømmestiftelsen. Med deg på laget blir det flere øyne som i kveld ser sniffekluter og blikkskur, men i morra kan se skolebøker og en trygg framtid.










Vi kan utrydde fattigdom! Hvis vi vil da?

16 kommentarer:

Anonym sa...

Vegard, du Vegard! Herlighet du æ flink te å skrive!! Me sjekka bloggen din kor dag, og det æ alltid like moro å lesa! Det du gjør der nede no sett spor i dei ungan! Du bidrar te forandring vegard! E æ stolt tå å kjenne deg ;)
....og, e æ veldig med på å utrydde fattigdom!
Stor klem frå ingrid!

Vegard sa...

Mini-støyt! Så bra du er med å utrydde fattigdom!! :D :D Har du sett så kul saue-t-skjorte du får når du blir fattigdomsbekjemper i Strømmestiftelsen? (www.fattigdomsbekjemper.no)
Er stolt av å kjenne deg og, du gjør en KJEMPEinnsats i ungdomslaget!

Ida sa...

Jeg er med :)

Vegard sa...

Knall!! Hurra! Har hørt rykter om en ny bra jente i hemsedalsgjengen ved navn Ida:)

Anonym sa...

du er bare helt utroli vegard!!
hælan i tage!
får vel bare vente te eplan forsvinner da:)
ha ei strålans uge dere to i La Paz <3

Anonym sa...

Bra insj! Vi er med! :)

Anonym sa...

Jeg er med, Vegard!
Så utrolig bra blogg du skriver, alltid noe nytt og spennende å lese. Håper du fortsatt har det bra. Må snakkes på Skype en dag, lenge siden sist nå.
Gleder meg så sykt til du kommer hjem:)
Klem fra Elianne

Anonym sa...

Vegard!!
Seff er jeg med!
Står alt bra til med deg???

Vegard sa...

Klart det står bra til når det er så mange som har hivi seg med som fattigdomsbekjemperere! Kunne ikke blitt mer glad jeg:D Vi må ta familiebilde til sommeren med saue-t-skjorter!

Ida sa...

Først stå bakerst!! Jeg bestilte alt (ALT) for liten størrelse!

..Men det var en fin t-skjorte, da! :)

Ida sa...

Forresten så he du enn skikkeligt jille blogg :)

Anonym sa...

Jeg vil gjerne ligge foran på familiebildet, er klar som et egg:)
Bestilt for liten t-skjorte, Ida? Det kan jo bli festlig!
Elianne

Ellen Hesselberg sa...

heisann og takk for sist! Må jo holde meg oppdatert på Bolivia! Selv om jeg er veldig for Misjonsalliansen, så synes jeg at strømmestiftelsen er veldig bra og! Og når det kommer en slik bra tekst så kllarer jeg ikke gjøre annet enn å bidra jeg og.. Så nå blir jeg og med på laget!

Vegard sa...

Velkommen inn i familiebildet Ellen!!!! Kjempebra! Hva med posering på Eli-Hagen-trappa i mai?
Takk for sist! Genialt at dere hjalp oss med å få julefeelingen, var så koselig med pepperkakebaking!

Jon Harald sa...

Hei Vegard. Ville bare tipse deg og andre om Strømmestiftelsens fattigdomsbekjemper-blogg. Ser at du har linket til et skjema som ikke eksisterer lenger. Skjema og blogg finner du på www.fattigdomsbekjemper.no
mvh Jon Harald på Strømmestiftelsen

Vegard sa...

Takk for tipset! Da er linken endra:)