lørdag 8. november 2008

Mattegrublerier

Jeg grubler ikke mye på matte sånn til vanlig. Cirka ingenting. Men tirsdag var en grubledag. Det begynte ved frokosten som var et steinhardt rundstykke. Jeg kom til å tenke på min gode feriejobb på ICA, der vi må kaste alle brød som er igjen hver kveld. Kundene vil jo ha dagferskt brød neste dag. Jeg begynte å regne litt. Med utgangspunkt i Hemsedal, kom jeg fram til at vi kaster 32 850 000 ferske brød i søpla hvert år i Norge. Over 30 millioner brød som ville vært luksusmat utrolig mange steder i verden. Norge er et lite land, men jommen er vi store på brødkasting. Blant annet.

Jeg blei litt sinna på meg sjøl, på nordmannen og sløseren Vegard, denne seine tirsdagskvelden. Men så sovna jeg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for praten i dag!
Mattelæraren vert savar skuldig....

Anonym sa...

mamsen rettar opp forrige innlegg: savar =svar

Anonym sa...

:O Herlighet. Og her sitt e og klage på at e må eta de smuldrette, ikkji-veldig-gode heimelaga brøe kor bidige dag, minst ein gøng om dagen!
Ette detta leste innlegget trur e jaddi me e e syns neste bet tå det (ekle) heimelaga brøe våres ikkji smaka så fælt som e ska ha re te.

(Brøe kallaaa!)

PS: Lika koss du skriv. Veldig bra :)