lørdag 1. november 2008

Happenings in Lima

Språkkurset og måneden i Lima er ferdig, Guro og jeg har reist til La Paz! Her er en oppsummering av mer eller mindre viktige ting som har skjedd i Lima:
Har lært massevis av spanskord. Jeg har en spesiell evne til å ta til meg de aller mest ubrukelige orda. Eksempler på ord jeg har lært meg utenat på spansk er: Tolvfingertarm, lauvbærblad, muldyr, muhammedaner, å skolde, daddelpalme, livmorbetennelse og vevstol.


Har hatt minikurs i marinera med en verdensmester. Dvs dans der man veiver med et hvitt tørkle oppi lufta. Vi så ikke akkurat proffe ut der vi hinka rundt med henda i været.






Øystein: Jeg har kjørt firhjuling på en stillehavsstrand i solnedgangen, med en sørlandsberte bakpå!









Har spist rå blekksprut, rå reker og svarte, peruanske blodpølser






Har blitt sett på som en turistattraksjon, vel verdt å ta bilder av. Da vi var i ”Centro de Lima” var det mange (!) som lurte på om de kunne sitte ved siden av oss og ta bilde. Det var snakk om å plassere både unger og svigermødre ved siden oss rare, hvite med hvitt hår og pottetnese..

2 kommentarer:

Anonym sa...

hei og hopp. ser ut som du koser deg der borte.Ja kan jo verre morro og verre kjendis og.Blir jo reine brad pitt der nede du.

Anonym sa...

GLA FOR AT DU HAR LÆRT DEG NYTTIGE ORD PÅ SPANSK! ALDER GØDT Å VETA NÅR DU FÅR BRUK FOR DEI!
MAMS